top of page

איך לתכנן מסלול טיול עצמאי כמו מקצוענים ב- 8 שלבים


ים המידע שקיים באינטרנט וברשתות החברתיות פתחו את החופש לתכנן מסלול טיול עצמאי בחו"ל שיתאים לאופי המטייל שלנו. איך לתכנן מסלול טיול עצמאי ביעילות ומבלי להתפזר? טיול שיענה על כל הציפיות שלנו משלב החלומות ועד ליישומו בפועל?

להלן תכנון טיול מקצועני ב- 8 שלבים. אז בואו ונצא לדרך.

1. בחירת יעד הטיול, הגדרת משך זמן הטיול, תקציב ואופי המשתתפים

תכנון טיול לזוג יראה שונה מתכנון טיול למשפחה עם ילדים בגילאים שונים ולכן הרכב הנוסעים ואופיים יהיה לנגד עינינו בכל שלב בתכנון הטיול. אם אתם משפחה עם ילדים קטנים מומלץ לעשות טיולי כוכב, כלומר, להתמקם ביעד אחד או שניים במשך כל הטיול ולצאת ממנו לטיולים יומיים בסביבה.

את היעד נבחר כי שמענו על טיול מדהים שעשו.....או קראנו כתבות וסיפורי מסע באינטרנט.. אז נגדיר מסגרת זמנים ו...עכשיו מתחיל הכיף.

2. קריאה על יעד הטיול וטיפים

קריאה במדריכי טיולים, באתרים באינטרנט, ובכלל התייעצות עם חברים שטיילו ביעד שמעניין אותנו. התחברות לקבוצת פייסבוק של מטיילים נותנת לנו המון מידע וטיפים ואנו בונים לעצמנו רשימה של כל האתרים והמקומות שנראים לנו מתאימים ונרצה לבקר בהם.

3. גוגל מפות - עכשיו זה מתחיל להיות אמיתי

אז אחרי שלמדנו וחקרנו על המקומות אנחנו מכניסים אותם ל- google maps. כדאי לשמור את המפה עם נקודות העניין ב"מקומות שלי" My Places. ניתן למספר את האתרים שהכנסנו למפה על מנת לראות שסדר המקומות הוא הגיוני והתכנון הוא טוב. בדקו את מרחקי הנסיעה מנקודה לנקודה. קחו בחשבון שיש תנועה או עצירות בדרך ולכן הוסיפו כ- 20% על הזמנים של גוגל מפות. השתדלו לא לתכנן נסיעות ארוכות מידי.

4. קבלת משוב

מאחורי קבוצות הפייסבוק של היעד שבחרנו או בפורום נמצאים אנשים מלאי ידע אשר ממש שמחים לתת מניסיונם. שלחו את סדר המסלול שתכננתם ושאלו כל מה שאתם לא סגורים עליו. העצות והטיפים ישפרו וידייקו את התכנון.

5. הגיע הזמן להזמין

אז אחרי שסדר הטיול ידוע וחלוקת הימים מסודרת ניתן להזמין את הטיסה הבינלאומית, טיסות הפנים אם יש, רכב אם צריך ובתי מלון.

6. פירוט ברמה יומית

ירידה לרזולוציה של התכנון ברמה יומית. צריך לזכור שיש לנו לעיתים נטייה לרצות "להספיק" כמה שיותר. יתכן שנצטרך לוותר על אתרים. בנו סדר יום מרווח והימנעו מלחץ של להספיק הכל. אתם תודו על זה בסוף.

7. לשדרג את הטיול

לכל יעד יש אתרי אינטרנט מקומיים של תרבות, חיי לילה, הופעות, אטרקציות, מוזיאונים, תערוכות, מסעדות או כל תחום עניין שלנו שיכול לשדרג את הטיול. ניתן לרכוש כרטיסים מראש או להכניס במפה שתכננו.

8. הכנת חוברת טיול מסודרת

נכין מסמך עם המסלול ברמת פירוט יומית, כולל מפת האזור, זמני פתיחה וסגירה של האתרים, טלפונים ופרטי קשר, מסעדות, שווקים, בתי המלון שהזמנו וכל מידע נוסף שכדאי שיהיה זמין.

יש אנשים שאוהבים "לזרום", להיות ספונטניים, "כשנגיע, נסתדר...." חופשה כזו נשמעת די מפתה. טיול כזה טומן בחובו הזדמנות להגיע למקומות נהדרים שלא הייתם חושבים עליהם מראש והרגשת החופש מתעצמת. העניין הוא שמחשבה כזו שנשמעת כל כך קלילה וזורמת יכולה לגרום להוצאות גבוהות יותר ממה שתכננתם או שתמצאו את עצמיכם מבזבזים זמן יקר בחיפושים באינטרנט במקום ליהנות מהרגע או מהמקום בו אתם נמצאים.

בעייני חופשה איכותית ומוצלחת היא כזו שמתוכננת בקפידה, עם דגש על כל פרט ופרט. תכנון שכזה אומנם דורש זמן, אך הוא יכול לחסוך מאות דולרים לטיול, לחסוך בעיקר כאבי ראש מיותרים בזמן החופשה עצמה ובסופו של דבר שווה לחלוטין את ההשקעה.

אז לא לשכוח להשאיר גם קצת מקום לספונטניות, הרי זה חלק מהכיף, אבל קודם בררו עם עצמיכם איזה סוג הרפתקה טובה לכם.

בהצלחה עם התכנון וטיול מהנה☺

קטגוריות
פוסטים אחרונים
איך לתכנן מסלול
ארכיון
bottom of page