top of page

קופנגן- הרבה יותר ממה שחושבים

כשאנשים שומעים קופנגן הם בדרך כלל חושבים על מסיבות פול מון וים של ישראלים. זה נכון לאזור מאוד קטן שבאי - חוף האדרין Haad rin -לאי יש עוד הרבה מה להציע.

אז בשונה משכנו האי קוסמוי שבו יש שדה תעופה וההתפתחות בו היא מואצת, האי קופנגן שומר על אותנטיות יחסית ותחושת השלווה והרוגע מורגשים כבר מרגע הירידה מהמעבורת אל האי. לחובבי החופים הנאה רבה ממבחר חופים יפים אשר לכל חוף אופי משלו ועדיין ניתן לטייל בין החופים ולהרגיש על אי בודד.

אז מה עושים בקופנגן?

חופים מומלצים לביקור:

סיקרט ביץ'- Secret beach -הירידה אליו תלולה והחוף נסתר לכן קיבל את שמו. חול נקי ולבן, מים צלולים ונעימים ושקיעות מהממות. יש מסעדה קטנה על החוף. המקום פופולרי בקרב צעירים והאווירה בו מרגיעה ובתולית. בסמוך אליו ישנו מלון קו ראהאם- ובהמשכו מסעדה עם נוף פנורמי מדהים!! לכו עד סוף המסעדה ותוכלו לקפוץ מצוק קטן למים עמוקים עם מאות דגים צבעוניים. חוויה למבוגרים וגם לילדים- תביאו משקפות או שנורקלים.

האאד סאלאד- Haad salad חוף למשפחות ולזוגות, בחלק הצפון מערבי של האי. החוף בינוני בגודלו ומשופע במסעדות טובות ובבתי מלון בכל הרמות. המים צלולים והשקיעות מהממות.

האד מיי האד- Haad mae haad-הייחוד של המקום הוא ברצועת חול לבנה שמחברת את החוף עם אי קטן שממולו- קו מה. המראה של שביל חול חוצה את הים הוא מיוחד ושווה ביקור. בתי המלון והאזור מסביב מתאים למשפחות ומצויין לשנורקלינג.

האאד קום- Haad khom- מזרחית למפרץ צ'אלוקלאם מסתתר לו חוף פראי ויפה שהצמחייה על ההר מאחוריו נותנת לחוף תפאורה של ג'ונגל וגם צל רב מהשמש. לינה במקום מתאימה לזוגות הרוצים להתבודד ומומלץ לבקר בחוף לכמה שעות בביקורכם באי. יש כמה מסעדות קטנות והאווירה רגועה ומנותקת.

טונג נאי פאן- Thong nai pan-מפרץ ובו שני חופים נפרדים, יאי- הדרומי והגדול מביניהם, ונוי הצפוני והקטן מביניהם. חופים מושלמים, מים צלולים וחול לבן ונעים. מלונות היוקרה של האי סנתייה, אננטרה ובורי ראסה בחרו את מקומם בחוף הקטן ולא בכדי. מחוץ לחוף כפר קטן ובו רחוב ראשי וכמה מסעדות. אווירת רוגע ושלווה. חופש אמיתי.

האאד וואי נאם- haad why nam-החוף הכי קטן באי, ניתן להגיע אליו רק בסירה מחוף האדרין, 10 דקות לכיוון צפון. חוף מבודד ויפה והאווירה בו מיוחדת ורגועה- מזכירה את סיני. בימי שבת בשעות אחה"צ מתחילה מסיבה שממשיכה עד היום למחרת. ניתן לעבור רגלית בטיפוס קל וירידה לחופים הסמוכים שגם הם מבודדים וניתן להגיע אליהם בסירה טקסי. האד יואן והאד טיאן.

לילה ביץ'- Leela beach בצד השני של האדרין, מעבר לגבעה של החוף שמתקיימות בו מסיבות הפול מון, נמצא חוף מהמם עם מים צלולים לרחצה. זהו "חוף ישראלי" שבין בתי המלון שבו נמצא מלון קוקוהאט הידוע בעיקר לישראלים ובו מסעדה ישראלית וסניף של סוכנות נסיעות ישראלית. בחוף ישנו מצוף שנכנס פנימה לים והוא אטרקציה מהנה לזוגות ולילדים.

זן ביץ'- שווה ביקור בשעות אחה"צ. החוף עצמו לא מהטובים אך האווירה במקום מיוחדת, יוגיסטים ואנשים מנגנים מסביב והשקיעות הכי יפות שיש באי הזה. אווירה "זרוקה" כזו המזכירה את הודו.

איפה מבלים?

אז חוץ ממסיבות הפול מון, ההאף מון והדארק מון, כמה מסעדות ובארים שאסור לפספס:

אמסטרדם בר- בר שבנוי גבוה על הר הצופה על שקיעות מהממות. כדאי להגיע שעה לפני השקיעה ולחוות אווירה תוססת ורגועה יחדיו.

אינפיניטי- Infinity beach club- מסיבות בריכה על חוף הים בין טונגסאלה להאדרין, אווירה מדליקה וצעירה והאוכל במקום טעים.

באאן סאבאי-Ban sabaii- בכל יום חמישי מתקיימת מסיבת טראנס קטנה על חוף הים בבאן טאי. אווירה נעימה ולא מחייבת.

ל'אלקוב- Alcove -מסעדה צרפתית רומנטית על חוף הים של הינג קונג. האווירה נעימה,האוכל גורמה והיין מצוין.

רומנזו טרופיקל- Romanzo Tropicale-טברנה איטלקית מעולה בחוף הינג קונג הצופה לשקיעות מהממות. האוכל לא זול יחסית לתאילנד אך בהשוואה לישראל התמורה נהדרת.

שוק האוכל פאנטיפ- Phantip-שוק אוכל יומיומי בעיר טונגסאלה. השוק פתוח משעה שתיים בצהריים ועד עשר בלילה. יש מקומות ישיבה מקורים והמבחר גדול. בשוק דוכני שייקים טובים, פאד טאי מעולה, פאפאיה סאלאד, מרק נודלס ובננה לוטי, וחוץ מאוכל מקומי ישנם דוכנים של פלאפל, שווארמה, קוקוסים ופירות.

שוק יום שבת- אם אתם נמצאים בסופשבוע באי מומלץ לבקר בשוק של יום שבת בטונגסאלה. משעה חמש נסגר רחוב המקביל למזח והופך לשוק קניות ואוכל.

טיולים, פינוקים ואטרקציות:

הדום- The Dome-מקום קסום ובו סאונת צמחים מפנקת עם איזור ישיבה מדליק סביב מדורה ומוזיקה חייה. מים, תה ופירות חופשי.

פנגן צ'אלאנג'- The Challenge Phangan-וויפ אאוט. פארק אתגרי על אגם שכולל מתקנים מתנפחים ואתגריים. מתאים לכולם!! לא רק לילדים.

מאסאג'ים- קשה להמליץ על מקום מסויים, בכל אזור בו תשהו כדאי להתפנק במסאג' תאילנדי. אם בחוף הים או במכון מסאג'.

יוגה- האי הפך למרכז יוגה עולמי ואוהבי היוגה ימצאו מרכזים רבים פזורים בכל האי.

מפלים- ישנם ארבעה מפלים באי. המומלצים בעיניי הם מפלי פרדייז- מרענן ביום חם, יש שני חבלי טרזן והנוף מסביב של ג'ונגל. מפלי טאן סאדט- המלך בכבודו בעצמו טבל בהם, נמצאים בקרבת חוף טאן סאדט.

איך מתניידים באי?

רב המטיילים שוכרים אופנועים. תחושת החופש היא אולטימטיבית אך הסכנות רבות!! אל תוותרו על קסדה.

ניתן לשכור רכב פרטי או ג'יפ. הנהיגה היא בצד שמאל של הכביש.

ישנן מוניות טנדר שנקראות סונגאטו שמעלות אנשים על הדרך.

ומי שלא רוצה לנהוג יכול לשכור נהג פרטי ליום טיול ולעבור בין החופים והאטרקציות השונות.

קטגוריות
פוסטים אחרונים
איך לתכנן מסלול
ארכיון
bottom of page